Projekt”No Orange”

Såhär såg mitt hår ut efter 3 omgångar blondering + en omgång askblond hårfärg.

Såhär såg det ut efter två omgångar med ”no orange shampoo”

Om ni läste mitt förra inlägg så förstår ni redan vad jag har gjort. Kort sagt så tröttnade jag på den livlösa färgen jag hade och ville få en askblond/mörkblond färg istället. Jag visste att det skulle bli svårt, men inte helt omöjligt då jag gjort det förut. Vi kan väl säga, utifrån bilderna, att det inte riktigt blev som jag tänkt mig.

I panik köpte jag schampot på bilden efter att ha läst många bra recensioner, i hopp om att kunna neutralisera de orangea tonerna en aning. Efter två omgångar med schampot ser jag en liten förändring, men håret är fortfarande orange och jag har blonda fläckar här och där. Inte direkt det resultat jag ville ha.

Men eftersom schampot fått så mycket bra omdömen, så ger jag det en chans till. Har inte direkt några andra val just nu. Har precis tvättat håret och har schamponerat med denna i två omgångar igen, och dessutom låtit det sitta i längre. Så vi får väl se hur det blir. Funkar inte det här så vet jag inte riktigt vad jag ska göra... Raka av mig håret, kanske?

Har färgat håret så många gånger (började när jag var 6 år) och i alla möjliga färger och kombinationer, men det är inte ofta det blivit såhär illa.

Jag kommer säkert få kommentarer om att jag ska gå till frisör, men hade jag haft pengarna till det så hade jag inte försökt själv från första början.

Amanda (Swedish Passport)

Oh no! Håller tummarna för att det löser sig med en omgång eller två till med schampot 😊

Netti Starby

Vad roligt att du har blekt håret och vilket bra schampo du provade på. Kramis <3

lisa

Det är alltid knepigt när man ska bleka ett hår. Det är lätt att det blir orange eller knallgult. Det beror ju på hur mycket röda pigment man har i sitt hår. Jag fick morotsrött hår en gång och det var inte kul haha. Ditt var ju mer kopparrött. .Jag tycker ditt hår är fint på dom sista bilderna. Lycka till kram <3

SofiaLissmyr

Åh hoppas verkligen du får ordning på håret! Uppdatera gärna hur det går med allting! Massa kramar 😊 <3

eelinjohnssonn

Åh så jobbigt när de blir så oranget!!! Har du testat lägga i en liten mer askblond toning? Kan kanske rädda upp det? <3

celinelundqvists

Det finns silverinpackningar också som du kanske kan prova?

Carolina

Återigen, så typiskt att det inte blir som man tänkt sig! Jag hoppas att shampoot kan ge dig en mildare orange färg och att du får ett resultat som är mer likt det du vill ha tills att du kan färga om igen <3

by_anniess

Förstår dig helt, jag går ju till frissan men det kostar ju en hel del <3 Tycker ändå det är rejäl skillnad på innan och efter bilderna 😊 Roligt att du delar med dig! 😊

emelieanderssoon

Hoppas det funkar och ger det resultat som du vill ha! <3

thereselinneaa

Tack! Blev inte jättemycket bättre så jag får vila håret lite och sen tvätta med det igen!

thereselinneaa

Ja, tyvärr hjälpte det inte så mycket jag hade hoppats på.

thereselinneaa

Haha, ja, jag har färgat så många gånger och efter jag haft lila och det blev grönt färgade jag över med röd. Försökt bleka bort det och avfärga det men inte funkat och så har jag färgat över med brun igen. Och nu står jag här igen, haha.

thereselinneaa

Tack fina du! Det ser liiite bättre ut nu men fortfarande för mycket orange för min stil. Haha

thereselinneaa

Ja, jag hade i en askblond färg efter tre blekningar i hopp om att det skulle kunna rädda, men tyvärr blev det som de två första bilderna. Ska försöka använda schampot fler gånger och sen kanske färga över med askblond igen.

thereselinneaa

Tack för tipset! Grejen med silverinpackningar är att de inte tar på orangea toner, utan bara gula. Så det skulle kunna rädda min hårbotten men tyvärr inte längderna.

thereselinneaa

Tycker att den hjälpte liiite men krävs nog fler omgångar för jag har fortfarande orange kvar.

thereselinneaa

Skulle också behöva gå till frissan men inte haft råd med det på flera år (förutom två gånger när jag klippt mig).

thereselinneaa

Tack fina du! Hittills har det inte hjälpt jättemycket, men jag fortsätter kämpa på med det!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress