Veterinären
(null)
Helt ärligt så är jag så stressad och orolig inifrån och ut. Det händer så mycket på en gång. Mamma har fått lägenhet och jag försöker ha tiden till att hjälpa henne sälja saker, packa, sortera och måste snart köra iväg grejer till nya lägenheten. Jag ska kombinera det med skola och jobb. Skolan är riktigt tuff nu (under praktiken hade vi 100% praktik och 100% distansstudier) och vi har prov om en vecka. Jag är inte ens i närheten av redo för det. Dessutom ska jag jobba lördag och söndag den här veckan, vilket innebär att jag inte kan plugga till provet i helgen, så det måste hinnas med under veckan. 

Charlie har varit hos veterinären för seniorkontroll. Sånt ger mig alltid enorm ångest då mina tidigare hundar bara fått dåliga nyheter i samband med veterinärtid. Har haft en klump i magen i flera veckor. Livrädd att något skulle vara fel och att jag inte skulle få med honom hem igen… Men det gick ganska bra. Han har gått ner i vikt, och är numera normalviktig. Han har fortfarande ont bak i ryggen (han har diskbråck bak och fram i ryggen), men inget som stör honom i nuläget så länge man inte klämmer där. Blodprov och urinprov såg bra ut, tack och lov! 

Däremot behöver han opereras i munnen. Han har lösa tänder och behöver dra ut minst 6 stycken. De vet inte hur många förrän röntgen är gjord. Det är helt och hållet mitt fel. Jag har inte ens haft tanken på att han kan ha ont i munnen, trots tecken.  Och jag vet att det är vanligt på äldre små hundar. En sådan operation går dessvärre inte på försäkringen och veterinären sa att det kan kosta allt från 7000kr och uppåt, beroende på vad som behöver göras… Hon berättade att det har varit en hund där det kostade 14.000kr. Den summan är också ett väldigt stort stressmoment och ångestladdat. 

Det är väldigt mycket motvind just nu, även om det också händer en del bra saker. Men det dåliga tar över, tyvärr… 
Louise

Jätte tråkigt att läsa att det är mycket tråkigt som du går igenom nu! Styrkekram ❤️

Svar: Det blir snart bättre <3
Thereselinneaaa

Enna

Skönt att det gick bra hos veterinären. Känns som de alltid hittar något annars <3

Svar: Ja, jag är glad att det inte var mer <3
Thereselinneaaa

Beatrice

Hoppas det börjar vända snart! ❤️❤️

Svar: Tack fina du! <3
Thereselinneaaa

Tess

Jag förstår din oro, jag är likadan gällande mina hundar <3 Meja har artros men mår mycket bättre sen vi bytte foder och har jacka på henne när hon ska ut och göra sina behov <3

Svar: Man känner sig så maktlös i vissa situationer. Jag har också bytt foder till Charlie och han har jacka på sig om det inte är mer än 6+ grader. Det har hjälpt massor!
Thereselinneaaa

Pauline Hurtig

åh förstår att de känns oroligt :( kram

Svar: Ja, det blir förhoppningsvis bra snart.
Thereselinneaaa

Orsakulla mamma vid 20 - Dalaliv, finporslin & pudelliv

Kolla upp detta med tänderna, beroende på hur veterinären skriver kan man få ut saken på försäkringen.

Svar: Tack för tipset! Har kollat upp det och tyvärr går det inte på försäkringen på grund av att jag "själv orsakat dålig tandhygien"...
Thereselinneaaa

Annie

Var rädd om dig och kör inte på för hårt<3 Så jobbigt, hoppas det kommer gå bra med din pälsvän<3

Svar: Tack för dina fina ord <3
Thereselinneaaa

Ullie

man vill alltid sina hårtussar bästa utav allt o massa kärlek Det är Inte ditt fel du gör all
man kan inte alltid veta trots magring
Hoppas allt löser sej o med dej o massa med mamma Ta hand om dej kram

Svar: Tack för dina fina ord! <3
Thereselinneaaa

Emelie Andersson

Förstår att det känns tungt och jobbigt :( men tur att de andra värdarna och sånt såg bra ut ♥️

Svar: Ja, jag är glad att det inte visade något fel!
Thereselinneaaa

Tina

Men fy, så mycket på samma gång som händer! Förstår att du blir stressad och att de känns som de dåliga drar över de bra när de är så mycket på en gång! Jätteskönt att allt såg bra ut med hunden förutom tänderna! Usch de är inte lite pengar alltså! Att försäkringen inte täcker en sån grej egentligen! Hoppas du får lite medvind nu och att de inte blir så dyrt! Kram <3

Svar: Ja, jag hoppas verkligen inte att det blir så dyrt. Jag har ju en liten buffert, men den är inte särskilt stor...
Thereselinneaaa

Jasmine

Ta hand om dig i allt det som händer i livet just nu.

(Sent) Svar: Tack för din kommentar - uppskattas!

Kram

Svar: Tack, det försöker jag göra.
Thereselinneaaa

Alice

Hoppas allt löser sig! xx

Svar: Det hoppas jag med!
Thereselinneaaa

Alice

Hoppas allt löser sig! xx

Svar: Tack, det hoppas jag med!
Thereselinneaaa

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress